субота, 29 грудня 2018 р.

Година спілкування у 6 класі


Година спілкування у 6 класі
Результат пошуку зображень за запитом "Година спілкування у 6 класі"
         Тема: 
Секрети дружби
Мета: формувати уявлення дітей про дружбу і товаришування; вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дружелюбність, бажання бути другом
Обладнання: бейджики, комп'ютер, кошик, смужки чистих аркушів паперу (по кількості учасників заняття), картки із ситуаціями


 Хід заняття

         I. Вступна частина 

          II. Основна частина
1. Вступна бесіда про значення дружби
            Життя дарує нам багато радісного, доброго, вічного. Дружба – це найцінніший дар. Мені здається, що це почуття найглибше, найсильніше. «Справжню дружбу і вогонь не спопелить», – говорить народна мудрість. І це дійсно так. Тільки той, хто має друга, міцне його плече, здатен подолати будь-які випробування. Друг – це той, з ким можна порадитися, поділитися найзаповітнішим, хто ніколи не зрадить, не поставить свої інтереси вище за твої, у будь-яку хвилину, навіть найтяжчу для себе, прийде на допомогу. Можемо уявити собі ситуацію, коли в людини велика проблема, коли життя втрачає красу і сенс, коли людина наодинці зі своїм горем. Але раптом відчуває, що вона не сама, що поруч справжній друг чи подруга, які без зайвих слів приходять на допомогу. Справжня дружба безкорислива. Іноді друзі опиняються далеко один від одного, нечасто пишуть листи, а в біді завжди підтримують один одного.
            Друзів у людини не буває багато, бо хіба багатьом можна розкрити душу. Друзі приходять до тебе саме тоді коли є найбільша потреба в них. Тебе розуміють, ти не один в світі. Це ніби звучання в унісон різних музичних інструментів в багатоголосому оркестрі життя. Важливим є те, щоб життєві цінності друзі сприймали однаково. "Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти". Справжня дружба не часто буває, але якщо вона є, то це велика складова щастя.

            2. Гра «Кошик»
(У кожного на парті є смужка чистого аркушу паперу.
Завдання :підібрати синоніми до слова «дружба», записати його на цьому аркуші, озвучити  та вкинути до кошику)
(Можливі варіанти відповідей: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога).


           3. Вправа «Незакінчені речення»
       
 1. Друг -- це той, хто...
           2. Справжній друг ніколи не...
           3. Я можу бути гарним другом, тому що...
           4. Дружити -- це означає... 


4.Вправа «Ситуації»             (робота в групах)

Ситуація 1.
 Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога погана, а вона в черевичках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчатка обступили її, занепокоїлися. Скоріше знімай черевички і грій ноги. А Валя побігла додому і принесла чобітки. Хороше було Маринці в той день: ногам тепло і на душі радісно.
? -- Чому дівчинці було радісно?
         Ситуація 2.
 Продзвенів дзвінок. Діти взяли свої сніданки і пішли в їдальню. Ось біля вікна сидить Олег та Іванко. У Олега два бублики. А Іванко сидить і п'є молоко без нічого. Він сьогодні забув сніданок.
           ? -- Що повинен був зробити Олег? Щоб ви зробили в такому випадку?
         Ситуація3. На уроці трудового навчання всі учні принесли картон -- вирізували ялинкові  іграшки, а Павлик забув, глянув навколо -- всі працюють, а він без діла сидить.
           ? -- Що повинні були зробити товариші? Як би ви поставилися до Павлика?

         
5. Тест «Чи гарний ви друг?»:
             1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:
а) розповісте їх іншим людям;
б) розповісте, не назвавши імен;
в) залишите історії при собі?
2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:
 а) скажете, що зараз камери у вас немає;
  б) дасте її;

в) відмовите, пояснивши причину?
 3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:
  а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.
б) вимагатимете гроші;
в) скажете, що і без того збиралися купити новий;
4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:
а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим.
б) припините стосунки з другом; :
 в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини;
 5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:
 а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;
 б) продовжите дружбу.
 в) відверто поговорите з ним;
6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:
 а) ділитися з вами всім;
б) залишати свої думки і проблеми при собі.
в) говорити тільки те, що хоче;
 7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:
а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді»;
б) «візьми їх, доставиш мені задоволення»;
 в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим»;
 8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:
а) натякнете здалеку;
 б) попросите в борг;
в) нічого йому не скажете.
9. Ваш друг купив одяг, що, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:
а) скажете, що він виглядає смішно;
 б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;

в) нічого не скажете.
 10. Ви вважаєте, що ваш друг:
а) менш розумний, ніж ви;
  б) більш розумний, ніж ви;
 в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.
Підрахунок балів:
Відповідь а – 1 бал
Відповідь б – 2 бали
Відповідь в – 3 бали
Результати тесту:

21-- З0 балів:
 ви справжній друг, ви будете робити так само.
15-- 20 балів:
 у вас є друзі, але, як більшість із нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.
10 -- 14 балів:
 ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса -- бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.


6.     Гра «Мікрофон»
 ? -- 
Яким повинен бути товариш?        (Чесним, правдивим, ввічливим, добрим)
 ? -- 
Як ти вчиниш, коли товариш просить сказати неправду?  
(Поясню, що обманювати не можна;краще гірка правда, ніж солодка брехня)
 ? -- 
Яких друзів потрібно остерігатись?  (Задавак, задирак, хитрунів, брехунів)


 III.  Заключна частина
 1. Рефлексія
-- Чи сподобалося вам заняття?
-- Яка вправа найбільше сподобалася на занятті?
-- Найкориснішим для мене на занятті було…





Немає коментарів:

Дописати коментар

Новорічна компрозиція